loading...

مجله پیام سرا

سایت پیام سرا| تاسیس 1386

بازدید : 902
شنبه 3 خرداد 1399 زمان : 14:20

محمد صلاح (به عربی: محمد صلاح حامد محروس غالي) (زاده ۱۵ ژوئن ۱۹۹۲) بازیکن فوتبال تیم ملی مصر و باشگاه لیورپول می‌باشد. وی در پست‌های هافبک هجومی و حمله و وینگر راست بازی می‌کند و سابقه عضویت در تیم‌های المقاولون العرب ، بازلچلسی ، فیورنتینا، رم و لیورپول را دارد. صلاح سابقه ۶۷ بازی و ۴۱ گل ملی در کارنامه دارد. محمد صلاح در بازی مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ با گل کردن پنالتی در دقیقهٔ ۹۵ باعث صعود مصر به جام جهانی پس از ۲۸ سال شد.

اطلاعات فردی

نام کامل: محمد صلاح غالی

نام مستعار: -

ملیت: مصر

باشگاه: لیورپول

تاریخ تولد: 15/6/1992

سن: 27

محل تولد: غربیه، مصر

پست: مهاجم

قد: 175 سانتی متر

وزن: 71 کیلو گرم

شماره پیراهن در باشگاه: 11

شماره پیراهن در تیم ملی: 10

پای تخصصی: چپ

وب سایت رسمی: -

زندگینامه محمد صلاح

محمد صلاح (به عربی: محمد صلاح حامد محروس غالي) (زاده ۱۵ ژوئن ۱۹۹۲) بازیکن فوتبال تیم ملی مصر و باشگاه لیورپول می‌باشد. وی در پست‌های هافبک هجومی و حمله و وینگر راست بازی می‌کند و سابقه عضویت در تیم‌های المقاولون العرب ، بازلچلسی ، فیورنتینا، رم و لیورپول را دارد. صلاح سابقه ۶۷ بازی و ۴۱ گل ملی در کارنامه دارد. محمد صلاح در بازی مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ با گل کردن پنالتی در دقیقهٔ ۹۵ باعث صعود مصر به جام جهانی پس از ۲۸ سال شد.

اطلاعات فردی

نام کامل: محمد صلاح غالی

نام مستعار: -

ملیت: مصر

باشگاه: لیورپول

تاریخ تولد: 15/6/1992

سن: 27

محل تولد: غربیه، مصر

پست: مهاجم

قد: 175 سانتی متر

وزن: 71 کیلو گرم

شماره پیراهن در باشگاه: 11

شماره پیراهن در تیم ملی: 10

پای تخصصی: چپ

وب سایت رسمی: -

دوران کودکی و نوجوانی محمد صلاح

محمد صلاح متولد سال ۱۹۹۲ در روستای بِسیون مصر است. نام کامل او محمد صلاح غالی است. خانواده آن ها یک خانواده معمولی بود و محمد برعکس میل والدینش دانش آموز خیلی خوبی نبود. به گفته­ی خودش، او بسیار تلاش کرد که یک بالانس بین زندگی ورزشی و تحصیلی اش در دوران کودکی ایجاد کند. اما واقعیت این بود که همیشه فوتبال نسبت به درس خواندن برایش ارجحیت داشت. اخبار ورزشی آنلاین اینجا رایگان است.

او که عاشق تماشای فوتبال هم بود در آن سال ها بسیار مورد سرزنش خانواده اش برای این موضوع قرار می گرفت. او حتی از کار کردن پاره وقت خود هم برای بازی کردن فوتبال فرار می کرد. همه این اتفاقات تا جایی پیش رفت که بالاخره او توانست با ورود به تیم جوانان المکلون، وارد دنیای حرفه ای فوتبال شود. او برای بازی کردن برای این تیم و حضور در آکادمی فوتبالش، در مسیر ۵ اتوبوس عوض می کرد. با آغاز هجده سالگی، صلاح در مِی ۲۰۱۰ وارد اولین تیم باشگاهی اش شد.

صلاح ارتباطش را با "نجریج"، روستای محل تولدش واقع در استان غربیه مصر حفظ کرده و در آن باشگاه بدنسازی و زمین فوتبال راه انداخته است. او علاوه بر این مبلغ ۲۰۰ هزار پوند هم به بنیاد خیریه مصری به نام "مصر جاودان" (Long Live Egypt) کمک کرده، کاری که از سوی عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری و خالد عبدالعزیز، وزیر ورزش و جوانان مصر مورد تقدیر قرار گرفت. ستاره مصری به غیر از این، ۳۰ هزار یورو هم به اتحادیه فوتبالیست‌های پیشکسوت مصر کمک کرده است. این البته همه ماجرا نیست: بعد از صعود مصر به جام جهانی با گل صلاح، یکی از تاجران این کشور برای قدردانی ویلایی لوکس به او هدیه کرد، او اما هدیه را رد کرد و از این تاجر خواست به جای آن به روستای نجریج کمک نقدی کند. اخبار اسقلال ویژه آبشار 24 را پیگیری کنید.

صلاح فوتبال را با تیم ال‌مقاولون در قاهره، پایتخت مصر آغار کرد. وقتی ۱۴ ساله بود مسیر طولانی ۴ ساعته تا محل تمرین تیم را با اتوبوس طی می‌کرد و گاهی مجبور می‌شد ۵ بار اتوبوس عوض کند. بعد از تمرین هم برای برگشت به خانه همین اندازه در راه بود. در ابتدا در پست مدافع چپ تیم جوانان باشگاه بازی می‌کرد تا این که مهارت در گلزنی و توانایی جادویی پای چپ‌ این بازیکن ثابت کرد جایش در خط حمله است. پستی که درخشش در آن، مسیر را برای راهیابی این بازیکن به اروپا باز کرد. مقصد اول او هم تیم بازل سوئیس بود.

بازِل در آوریل ۲۰۱۲ به طور رسمی برای چهار سال با محمد صلاح قرارداد بست. حضور صلاح در آن تیم در ابتدا با مخالفت مدیر فنی باشگاه روبرو بود، اما تنها یک هفته طول کشید تا بازلِ سوئیس یکپارچه به این نتیجه برسد که صلاح یک انتخاب صحیح بوده است. او در بازی حساس این تیم با تاتنهام با گلزنی خود، این تیم سوئیسی را راهی مرحله نیمه نهایی لیگ اروپا کرد. نیمه نهایی هیجان انگیز بازل و چلسی، درست است که در نهایت با نتیجه ۵ بر ۲ به نفع چلسی به پایان رسید و بازل از فینال باز ماند؛ اما صلاح توانست دوباره در مقابل یک تیم انگلیسی دیگر، گلزنی کند و بازیکن برتر تیمش در هر دو بازی باشد.

محمد صلاح در دو فصل حضورش در بازل، بی شک عامل درخشش این تیم سوئیسی در لیگ قهرمانان اروپا بود. او در فصل دوم لیگ قهرمانانش نیز در هر دو بازی رفت و برگشت، دروازه چلسی را باز کرد. شاید همین گلزنی های خسته کننده صلاح در هر فصل به چلسی باعث شد تا سران این باشگاه متمول لندنی، تصمیم بگیرند محمد صلاح را برای خود داشته باشند. صلاح در آخرین فصل حضورش در فوتبال سوئیس، کاپ قهرمانی جام حذفی را به بازل هدیه کرد و از این تیم جدا شد.

در ژانویه ۲۰۱۴ خیر انتقال صلاح به چلسی با مبلغی حدود به ۱۱ میلیون پوند منتشر شد. این انتقال، او را به نخستین بازیکن مصری تاریخ چلسی تبدیل می کرد. در فوریه همان سال، صلاح در پیروزی مقابل نیوکاسل اولین حضور خود در لیگ برتر را جشن گرفت. نخستین گل او، در دربی لندن مقابل آرسنال به ثبت رسید. در پیروزی ۳-۰ در آوریل ۲۰۱۴، بازیکنان استوک دو بار روی صلاح مرتکب خطای پنالتی شدند.

آن فصل با تنها دو حضور ۹۰ دقیقه ای برای صلاح به اتمام رسید. وی یک نیم فصل دیگر نیز در ترکیب آبی های لندن باقی ماند. نیم فصل نخست فصل بعد نیز برای صلاح با چند حضور کوتاه در تنها سه بازی لیگ برتری به اتمام رسید. با اخبار پرسپولیس همراه شوید.

در ددلاین روز پایانی نقل و انتقالات زمستانی ۲۰۱۵ صلاح به طور قرضی راهی فیورنتینا شد. در واقع این انتقال بخشی از انتقال خوان کوادرادو به استمفوردبریج می شد.

شش روز بعد او در پیروزی ۳-۲ مقابل آتالانتا به جای خواکین و به عنوان یار تعویضی پا به زمین گذاشت. نخستین حضور ثابت او در بازی هفته بعد مقابل ساسولو بود، که وی در این بازی موفق به گلزنی شد و دو دقیقه بعد یک پاس گل برای خوما باباکار ارسال کرد.

در بازی اول مارس مقابل اینتر، او باز هم گلزنی کرد. یکی از بهترین نمایش های وی در بازی نیمه نهایی کوپا ایتالیا مقابل یوونتوس بود که توانست دو بار در تورین گلزنی کند. در شرایطی که فیورنتینا در نظر داشت قرارداد وی را دائمی کند، این بازیکن زیر بار نرفت و اخیرا با قرارداد قرضی دیگری راهی باشگاه رم ایتالیا شد. این قرارداد می تواند در پایان فصل به طور قطعی به ثبت برسد.

به این ترتیب فصل 17-2016 با رم قرارداد امضا کرد و 15 گل در 31 بازی برای این تیم وارد دروازه رقبا کرد و سرانجام مورد توجه لیورپول قرار گرفته و بار دیگر راهی لیگ برتر انگلیس شد.

هافبکی شبیه به مهاجمان

او هافبک هجومی است که بیشتر به یک مهاجم شباهت دارد. صلاح در رم به عنوان مهاجم دوم، پشت ادین ژکو بازی می کرد و نیاز داشت که پس از ملحق شدن به لیورپول با سبک بازی جدیدی سازگار شود. البته او در برابر وستهم در همان پست بازی کرد و لذت برد.

محمد اولین بازی خود را برای تیم ملی فوتبال مصر در سال 2011 انجام داد. او سابقه 57 بازی ملی و 33 گل ملی را در کارنامه حرفه ای خود دارد، محمد صلاح در بازی های مقدماتی جام جهانی 2018 با گل کردن پنالتی دقیقه ی 95 در برابر تیم فوتبال کنگو باعث صعود تیم فوتبال مصر پس از 28 سال به جام جهانی شد.

صلاح یکی از سریع ترین بازیکنان فوتبال جهان شناخته می شود، خوزه مورینیو درباره ی او می گوید : محمد جوان، سریع، خلاق و مشتاق است. او شخصیت فروتنانه ای در زمین دارد و آماده کار برای تیم است، او مثل گرت بیل و آرین روبن فرز است.

دست ندادن با بازیکنان اسرائیلی

این فوتبالیست مسلمان در سال ۲۰۱۳ در بازی مقابل تیم مکابی حیفا با بازیکنان حریف که بعضی اسرائیلی بودند دست نداد !

داستان جالب محمد صلاح و دزد خانه اش

زمانی که محمد صلاح در تیم فوتبال لیورپول بازی می کرد از خانه اش دزدی شد، او برای آنکه در آن شرایط کنار خانواده باشد به خانه بازگشت.

دزد پس از دو روز دستگیر شد و با وجود آنکه پدر محمد صلاح می خواست مراحل قانونی را پیگیری کند او از پدرش درخواست می کند که به جای این برای دزد یک شغل پیدا کند تا زندگی اش را سر و سامان بدهد.

این کار او در شبکه های اجتماعی بازخورد های خوبی داشته و باعث محبوبیت بیشتر این بازیکن مسلمان در بین طرفداران لیورپول شده است.

زندگی شخصی و همسر محمد صلاح

دین محمد صلاح اسلام است، او یک مسلمان متعهد است و بعد از هر گلی که به ثمر می رساند سجده شکر به جای می آورد به طوری که طرفداران او با ساخت آهنگی تاکید کردند که اگر صلاح به گل زدن ادامه دهد آن ها هم سرانجام مسلمان می شوند.

نام همسر محمد صلاح مگی است. آن ها در سال 2012 با هم ازدواج کردند. حاصل این ازدواج یک دختر به نام مکه است که در سال 2014 در لندن متولد شد.

اطلاعات جالب درباره محمد صلاح

رنگ مو: مشکی

رنگ چشم: قهوه ای

سرگرمی: فوتبال، تماشای فیلم

ارزش خالص: 3 میلیون دلار

حقوق: 120 هزار پوند در هفته (سال 2017)

سرعت محمد صلاح 33.1 کیلومتر بر ساعت تخمین زده می شود، او به عنوان چهارمین بازیکن سریع تاریخ تیم فوتبال لیورپول شناخته می شود.

محمد به غذاهای ایتالیایی حلال علاقه داشته، اهل دخانیات نیست و نوشیدنی مورد علاقه اش چای و قهوه است.

او آهنگ های جاستین بیبر را گوش می دهد، دیوید بکهام و رونالدینیو فوتبالیست های مورد علاقه اش هستند.

بازی لئوناردو دی کاپریو و امیلیا کلارک را می پسندد.

افتخارات صلاح

افتخارات:

- بازل

سوپر لیگ فوتبال سوئیس: ۱۳–۲۰۱۲

جام حذفی فوتبال سوئیس نایب قهرمان: ۱۳–۲۰۱۲

- لیورپول

لیگ قهرمانان اروپا نایب قهرمان: ۱۸–۲۰۱۷

لیگ قهرمانان اروپا قهرمان:۲۰۱۹

- مصر

جام ملت‌های آفریقا نایب قهرمان: ۲۰۱۷

- فردی

بازیکن فصل رم: ۱۶–۲۰۱۵

بازیکن فوتبال سال آفریقا: ۲۰۱۷

بازیکن سال پی‌اف‌ای: ۱۸–۲۰۱۷

برای دو بار متوالی کفش طلای لیگ برتر فوتبال انگلستان: [لیگ برتر فوتبال انگلستان ۲۰۱۹و۲۰۱۸]

بازیکن فصل لیگ برتر انگلستان: ۱۸–۲۰۱۷

تیم سال پی‌اف‌ای: لیگ برتر ۱۸–۲۰۱۷

بهترین بازیکن سال باشگاه لیورپول: ۱۸–۲۰۱۷

ترکیب فصل لیگ قهرمانان اروپا: ۱۸–۲۰۱۷

بازیکن فوتبال سال آفریقا ۲۰۱۸

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : -1

درباره ما
لینک دوستان
آمار سایت
  • کل مطالب : 99
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 8
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 18
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 105
  • بازدید ماه : 686
  • بازدید سال : 5263
  • بازدید کلی : 37849
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی